Pages


Tuesday, September 21, 2010

Cinta

Allah mengasihi hambaNya
Dan Ia telah membuktikan kasihNya
kita diwujudkan didalam agama yang benar
Kita dibangkitkan menunaikan tahajudNya
Kita telah dijaminkan rezeki oleh Nya

telah terbukti kasih Ilahi
dengan nikmat kurnia dan rahmatNya
dan FirmanNya,
Jika hambaku bertanyakan mengenai ku,
Maka katakanlah, Aku dekat
Berzikirlah kamu kepada ku, maka aku akan berzikir kepada mu

Alangkah kasihnya Tuhan kepada kita, maka apakah yang menutup kita kepadaNya
Alangkah dekatnya Tuhan kepada kita,maka mengapa kita jauh kepadaNya

Janji Allah adalah benar, tidak ada keraguan
Jika kamu mengingati Aku. pasti aku mengingati kamu

Bagaimana kasih manusia,
Apakah bukti kasih manusia kepada manusia
Apakah jaminan manusia kepada manusia
Apakah, dia (manusia) akan berkata
Jika kau cinta padaku aku pasti cinta pada mu
Apakah jaminan dia (manusia) jika kau ingat kepada ku aku sentiasa ingat padamu

Cinta manusia tidak mendatangkan apa-apa
dan tidak memberi kepastian atau jaminan

Cinta dan kasih sayang pada manusia hanyalah setitis
jika dibandingkan dengan cinta kasih sayang Ilahi
Sekira aku kehilangan yang setitis ini
Ia tidak akan menjejaskan kehidupanku
selagi yang selautan itu masih 
Aku miliki

No comments:

Post a Comment