Pages


Monday, August 23, 2010

Wahai Muslimah - Jangan Bersedih : Jgn anda carik2 hati anda dgn kedua tangan anda sendiri

"Tiada Tuhan melainkan ALLAH, Maha suci ALLAH, Sesungguhnya aku adalah Termasuk orang yang zalim"
Wahai masa, jika engkau masih mempunyai sisa bencana utk menghinakan orang yang mulia maka datangkanlah ia.


Jauhilah apa saja yang dapat membunuh waktu anda, seperti membaca majalah hiburan dan gambar2 lucah, buku2 berisi propaganda kekufuran, kisah2 merendahkan moral atau mengikuti pemikiran2 yang menyinmpang.
Memafaatkanlah waktu anda dgn membaca majalah2 Islam, buku2 yang bermafaat, buletin2 yg membangunkan akhlak, makalah-makalah kajian yg berguna bagi anda di dunia dan di akhirat.
Ketahuilah bahawa sesungguhnya Allah s.w.t. di sisiNya terdapat kunci perbendaharaan yg ghaib dan hanya Dialah yang dpt menlenyapkan kesesahan dan kesulitan.  Oleh itu, mohonlah kepadaNya dengan permintaan yg mendesak dan bacalah selalu doa berikut:
Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesulitan dan kesedihan. Aku berlindung kepada Engkau dari kelemahan dan kemalasan. Aku berlindung kepada Engkau dari kekikiran dan berhati pengecut. Aku berlindung kepada Engkau dari belenggu hutang dan tertindas oleh orang lain.(Hadis riwayat AlBukhari dan Muslim)
-Gunalah tiap saat untuk bertasbih, tiap minit anda untuk berfikir dan tiap jam anda untuk beramal-

No comments:

Post a Comment